
22 marca obchodzimy Światowy Dzień Wody, a tegoroczne hasło „OCHRONA LODOWCÓW” przypomina nam, jak kluczową rolę odgrywają one w globalnym systemie wodnym. Lodowce stanowią jedno z najbardziej wrażliwych środowisk na skutki globalnego ocieplenia. To właśnie topnienie lodowców przyczynia się do podnoszenia poziomu wód
i zaburzeń w całym ekosystemie wodnym. W tym kontekście warto pamiętać, że każde nasze działanie na rzecz ochrony środowiska przekłada się na wspólne dobro i przyszłość naszej planety.
Uczniowie naszej szkoły w ramach obchodów Dnia Wody przystąpili do akcji Światowy Dzień Wody z PAH. W ramach akcji uczniowie z klasy VII skupili się wokół zagadnienia wirtualnej wody i naszych indywidualnych wyborów wpływających na jej globalne zużycie.
Uczniowie z klasy VII, aby poszerzyć wiedzę na temat „Światowego Dnia Wody” obejrzeli na lekcjach chemii animacje edukacyjne. Omówili temat, próbując odpowiedzieć na pytania: Jak wygląda podział zużycia zasobów wodnych przez różne sektory? Jak wygląda podział zasobów wodnych na naszej planecie? Jakie państwa na świecie odczuwają największy stres wodny? Poznali pojęcie „wirtualnej wody” – dowiedzieli się, że jest to ślad wodny lub ilość wody, która jest potrzebna do wyprodukowania danej rzeczy. Następnie przypomnieli sobie
o niezwykłych właściwościach wody, które sprawiają, że jest ona niezbędna do istnienia życia na Ziemi.
Za udział uczniów naszej szkoły w tegorocznej akcji „Światowy Dzień Wody z PAH” otrzymaliśmy dyplom. Celem tej akcji było podnoszenie świadomości na temat globalnych wyzwań wodnych oraz zaangażowanie do działania na rzecz powszechnego dostępu do wody na świecie. Akcja polegała na przeprowadzeniu działań na podstawie materiałów edukacyjnych PAH.
W. Piątek